lördag 29 november 2008

"Krig" på stan

(bild denimdemon.se)

Dagen skulle egentligen ha börjat med fotografering av alla favvojeansarna, till bloggen, men då vi vaknade upp så vart det svart som i natta ute så det fick bli en runda på stan istället. Värsta pådraget idag, med demonstration av något främlingsfientligt gäng så hela Stockholms poliskår stod och spände musklerna runt huliganerna som hade samlats på Drottninggatan. Jag ville ner och kolla in markanden på Sergels men Martin informerade mig om att "det är ju krig!" Så vi drog till Gamla stan istället för att kolla in VOX outlet vid Munkbron. Här fanns märken som Denim Demon, Members only, Ida Sjöstedt, Pour, Tretorn mm. Jag hittade direkt två par jeans från Denim Demon för 500 spänn stycket (se bild nedan) och en jacka från Members only (se bild nedan) för 300 kr. MEN handlade inte! Ångrar mig nu att jag inte var mer ego och handlade till mig själv istället för att tänka på de där förbannade julklapparna. Känns som om att man hamnar i kläm ordentligt här haha! Martin fyndade en skjorta från Denim Demon för 200 kr.
Demon Demon Aakha - Raw. Betyder "farmor" på samiska om jag inte har fått helt fel info. Otvättade och i selvedgetyg. Grymt snygga som bara ska bli mina sen!! :P Pris 1395;-
De här Denim Demon Neijte - Raw har jag suktat efter i hur många månader som helst, men det har alltid slutat med att jag har köpt några andra. Jag vet egentligen inte vad jag väntar på, rea eller något i den stilen. Inte för att de är speciellt dyra men något är det som tar emot :D De här jeansen är i 98% bomull och 2% elastan och är härligt mjuka och sitter som en smäck över baken! Neijte betyder "flicka" och visst framhäver de de kvinnliga formerna väl! Pris 1195;-

Jacka från Members Only i klassisk look men med en tight slimmad fit. Har inte 100 procent koll på i vilka färger den här finns i, men jag tror svart, vit, rosa, beige och ljusblå. Kan ha missat någon. De är står högt på listan över vårjackor! Pris 995;-

Kvällen nu blir med en Whiskey och Clone Wars filmen. Efter det revansch i Yatzy haha!

2 kommentarer:

Denim Demon sa...

kom förbi vox med mannen din så löser vi jeans! Inte ska du behöva gå runt och ångra dig heller... Bra pris gäller fortfarande.

//Oskar

Fru Denim sa...

Yeeeeii! tackar, bugar o bockar!! vi kommer lita på det :)