onsdag 26 november 2008

Snacka om (Kosta) Outlet!!


Okej! Nu är det så här att alla ni som inte varit på Kosta Outlet sätt er i bilfan och tuta och kör så gummit ryker. Där utlovas rejäl fyndvarning! :P Dock råder jag alla denimnördar med dåligt hjärta att stanna hemma.. om ni förstår vad jag menar ;)

Vi var där i helgen och min denimnörd till man var nog på vippen till en mindre hjärtattack.. åtminstone så såg det ut så i ögonen på honom haha!

Vi hittade relativt snabbt till de riktiga fynden. Martin shoppade loss som värsta maniac och blev behandlad som självaste presedent Bush, medan jag gick och småsnokade mellan borden.. Tyvärr var jag tvungen att försöka att hålla en budget (nytt tänkande) då julklapparna kräver sitt av plonkan. Men jag hittade ändå en riktigt schysst jeansjacka från Duffer för 50 spänn (kostat 1395 ;-) och en (herr)flanellskjorta från EDWIN för 100 spänn (kostat 1349;-). Ja, just det en jacka till pappa, i julklapp, från MONO för 100 ;- som hade 1499;- som ursprungspris. Kändes bra när man stod i kassan om man säger så :P Martins fyndköp (mer detaljerat finns på hans blogg) gick lös på totalt 12 000;- riksdaler (!!!!!!) men slutnotan blev 1600;- HELT SINNES ALLTSÅ!!! Så vinnaren av dagens fynd blev helt klart han!!

Annars kan man väl säga att Kosta är för de som "har lite koll", framförallt då det gäller denim. Det är då man göra riktiga fynd! Det finns mycket skit där, som det är på alla outlets, men ändå måste jag säga att Kosta har något speciellt och vi kommer lätt att vallfärda dit minst 2 ggr/år :D Någon som vill hänka fjänka?! ;)

Inga kommentarer: