onsdag 4 februari 2009

Gina Tricot försökte sig på jeans med "selvage".., hmmmm...

Okej vill ni ha ett gott skratt, så här i början av det nya året, kika in på Gina Tricot. Kedjan har försökt sig på en bralla med "fejk selvage". Jag satt på jobbet och kollade in lite kvarglömda tidningar. I högen låg bla "Sofis mode". Bläddrade igenom lite slött, tills shoppingtipsen fångade mitt intresse. Bland allt krimskrams fanns ett par jeans som på bilden att dömma hade en ganska så fet selvage, och att de var från Gina var aningen förvånande ;) Tänkte direkt att detta var början till revolutionen inom tjejjeansen - Äääääntligen tajm för oss brudar att få lite schyssta jeans med stadkant å allt! Men ack vad jag misstog mig.... Jag och älsk traskade bestämt in på Gina och frågade kassörskan var de coola jeansen med selvage fanns. Hon hade ju som väntat inte aning vad selvage var och meddelande oss lite osäkert att dessa inte fanns i butiken. Vi litade inte riktigt på hennes ord utan kollade igenom sortimentet själva. DÄR! Men va FAN värsta bluffen!! Stadkanten var egentligen en bit tyg som hade sytts fast. Gjord av något halvglansigt band i vitt, rött och blått. Jag och Martin bara kollade på varandra och lämnade snabbt butiken...
Nej, jag säger bara antingen stadkant eller inte enligt mig!! Bluffen går fetbort!!!!!! Fy skäms Gina ;)

Inga kommentarer: